piątek, 27 lutego 2015

Deserowe kremy z pietruszki i marchewki



Co można zrobić, gdy człowiek chory, z domu nie powinien wychodzić, w spiżarce ma tylko kilka warzyw korzeniowych, a najdzie go niepohamowana ochota na słodycze? Otóż chory łasuch może sobie przyrządzić rewelacyjne kremy z tychże warzyw, na bazie mleka kokosowego. 




Trzy pietruszki oskrobałam, pokroiłam w drobną kostkę, żeby szybciej się ugotowały, włożyłam do garnczka, dodałam pół puszki mleka kokosowego,  łyżkę syropu klonowego, sok z połówki cytryny i laskę wanilii. Gotowałam około 20 minut, na małym ogniu, często mieszając, aby nie przywarło do dna. Pod koniec gotowania dodałam łyżkę oleju kokosowego i pół łyżeczki mielonego kardamonu. Wyjęłam laskę wanilii.
W drugim garnku w identyczny sposób potraktowałam trzy marchewki. Po 10 minutach wyjęłam dwie łyżki marchewek, odłożyłam, resztę gotowałam kolejne 10 minut, również na koniec dodałam łyżkę oleju kokosowego, ale doprawiłam szczyptą mielonych goździków i cynamonu. Usunęłam wanilię. Odłożone marchewki wrzuciłam na chwilę na patelenkę na rozgrzaną smużkę oleju kokosowego, gdy lekko zaczęły się karmelizować, odstawiłam.



 

Obie masy oddzielnie zmiksowałam starannie na gładki krem. Odstawiłam do lodówki, aby zgęstniał. Za pomocą rantu cukierniczego uformowałam z kremu walce, część z nich przybrałam kawałkami skarmelizowanej marchewki, część – borówkami amerykańskimi. 




Talerz oprószyłam siekanymi migdałami, tartą czekoladą i suszonym kwiatowym potpourri. 


Ponieważ kremu wyszło sporo, podałam go jeszcze na śniadanie, nałożony nonszalancko na łyżki degustacyjne. 

 


Przybrałam resztką karmelizowanych marchewek i w identyczny sposób skarmelizowanymi na tłuszczu kokosowym cząstkami mandarynek.




Zaryzykowałabym twierdzenie, że odkąd skosztowałam troszkę jednego, potem troszkę drugiego, potem znowuż troszkę pierwszego, potem troszkę drugiego... mój stan zdrowia uległ istotnej poprawie. Czy kogoś to dziwi?



 
Ściągawka, czyli potrzebne składniki:
Trzy spore marchewki, trzy spore pietruszki, puszka mleka kokosowego, dwie łyżki syropu klonowego, dwie laski wanilii, sok z 1 cytryny, dwie i pół łyżki oleju kokosowego, pół łyżeczki mielonego kardamonu, szczypta mielonych goździków, szczypta cynamonu, jedna mandarynka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz