niedziela, 21 kwietnia 2013

Sałatka ogórkowo-melonowa

Tęsknota za lekkimi smakami narasta. Dziś zachwyciła mnie rześka i wiosenna w smaku sałatka z ogórka i melona canteloupe.


To wariacja na temat słodko-kwaśnej ogórkowej sałatki japońskiej. Dwa zielone ogórki pokroiłam wraz ze skórką w cieniutkie, prawie przezroczyste plasterki. Posoliłam, zasypałam kopiatą łyżką brązowego cukru i łyżeczką sproszkowanego imbiru, zalałam 3 łyżkami octu ryżowego, odstawiłam na pół godziny, odcedziłam łyżką nadmiar płynu (w japońskim oryginale ogórki pławią się w occie). Dodałam melon pokrojony w kawałki i posiekaną w drobną kosteczkę czerwoną cebulę, wszystko razem wymieszałam i oprószyłam świeżo mielonym pieprzem.

Taka sałatka znakomicie zaostrza smak delikatnego mięsa, np. cielęciny, pasuje też do warzyw korzeniowych.

1 komentarz:

  1. Elciu, pięknie wygląda ale całą witaminę C z melona wybiłaś :) lepiej z małosolnymi robić tak se myślę albo z cukinią?
    pozdrowienia, ela

    OdpowiedzUsuń