poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Burgery z selera


Obrałam spory seler bulwiasty, pokroiłam w dość grube plastry. Obgotowałam do pierwszej miękkości w osolonym wrzątku, dokładnie osączyć na sicie. Przygotowałam ingrediencje do panierowania: mąkę kukurydzianą, rozbełtane jajo, bezglutenową bułkę tartą wymieszaną ze szczyptą pieprzu cytrynowego i szczyptą ostrej papryki. Panierowałam plastry selera  jak klasyczne kotlety, usmażyłam na oleju z obu stron na bursztynowo, osączyłam na pergaminie. Uwaga: zamiast bułki tartej można użyć mielonych orzechów włoskich lub mielonych migdałów.
Burgery można przekładać rozmaitymi pastami i jarzynami. Te ze zdjęcia są posmarowane klasycznym guacamole (awokado zmiksowane z sokiem z limonki, solą, chilli i świeżą kolendrą), na którym położyłam pory duszone na oleju, doprawione sosem sojowym i kuminem. Zamiast guacamole można wykorzystać np. pastę z bobu z miętą, sokiem z limonki i solą, podkręconą ostrą musztardą. Wierzch burgerów warto przyozdobić wyrazistą sałatką – tutaj mieszanka ostrych w smaku sałat liściastych, z dojrzałym mango i winegretem z soku z pomarańczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz